SERVISNÍ RÁDCE

Zazimování zahradní techniky

Zazimování zahradní techniky
Pravidelnou údržbou benzínové sekačce prodloužíme život. Vyčištěné a promazané bychom sekačky i jiné benzínové stroje měli na konci sezóny také uložit na zimu. Pozornost potřebuje i palivo. „Stroj zazimujte bez zbytků starého paliva v nádrži,“ radí Jan Hendrych, vedoucí servisu Fieldmann v Říčanech.


Mechanicky odstraníme zbytky trávy z pracovního prostoru
Základem údržby je čištění. Ideálně po každém sekání mechanicky odstraníme zbytky trávy z pracovního prostoru, kde se točí nůž. K čištění absolutně není vhodná tlaková myčka a voda obecně! To je nešťastné řešení, kdy se voda dostane do vnitřních částí sekačky, což se podepíše na kovových pohyblivých dílech. Vlivem působení vlhkosti, dojde ke korozi a následnému snížení pohyblivosti. Provozem se pak mohou poškodit i další součásti sekačky.
 
Promazávání se týká hlavně komponentů pojezdu. Pod zadním kolem sekačky se nachází ozubený pastorek. Jeho demontáží se zpřístupní kolík či klínek pohybující se v pastorku. Mazivo, která se zde nachází, na sebe může vázat prašné nečistoty a kolík se vlivem zanesení přestává volně pohybovat. Proto je potřeba toto místo vyčistit a před sezónou namazat. „Osobně ale všem doporučuji provádět velkou údržbu ještě po sezoně. Na jaře pak stačí nalít palivo a můžete ihned sekat,“ doporučuje Jan Hendrych ze servisu Fieldmann

Servis u odborníků
Kompletní servis po sezóně můžete svěřit odborníkům, třeba těm ze servisu Fieldmann. Měl by zahrnovat čištění palivového systému a vzduchového filtru, výměnu oleje, seřízení chodu motoru, zmíněné promazání komponentů pojezdu. V servisu také zkontrolují jednotlivé komponenty a v případě poškození je po dohodě se zákazníkem vymění.
Přes zimu vždy bez starého paliva

Abychom po zimě bez problémů sekačku nastartovali, je ideální ji zimovat bez benzínu v nádrži. „Paliva, která nyní zakoupíte na benzínové pumpě obsahují bio složku, která způsobuje, že palivo má tendenci rychleji degradovat. Starý benzín v palivovém systému způsobí, že sekačku po zimě zkrátka nenastartujete,“ vysvětluje Jan Hendrych. Pokud jsou vlivem degradovaného paliva zanesené trysky v karburátoru, je potřeba nejprve palivový systém vyčistit. Nejsou-li trysky poškozené, po nalití čerstvého paliva půjde opět stroj nastartovat. Toto se pochopitelně netýká jen benzínových sekaček, ale i dalších strojů s čtyřtaktními motory.

 
Výjimkou nejsou ani dvoutaktní motory, což se týká třeba křovinořezů. „Do dvoutaktních motorů nedoporučuji používat směs paliva s olejem, která je namíchaná déle než 14 dní,“ říká Jan Hendrych a dodává:

Pokud tedy nepoužíváte aditiva, nebo prémiová paliva, je nejlepší si míchat palivo vždy na daný úkon, daný den. V případě, že palivo nespotřebujete, před delším odstavením doporučuji vylít z nádrže zbytek paliva, stroj nastartovat a spotřebovat i zbytky paliva z palivové soustavy.“
 
Zpět na fieldmann blog